Xhevahire,
Jou verhaal grenst echt aan het (on)fatsoenlijke hoor. Je scheldt “Roos” uit, je spreekt mij aan om te vertellen hoe ik hier gekomen ben… Dat heeft niets te maken met de discussie hier.
Ik kan met opgeheven hoofd vertellen dat ik 21 jaar met dezelfde vrouw getrouwd ben, twee kinderen met haar heb, in Nederland en geen vrouw en kinderen in Kosova heb. Ook niet vreemd gegaan ben. Gewoon trouw tot de dood ons scheidt. En ja, met een nederlandse vrouw getrouwd.
Jouw verhaal over de kleine volk op de Balkan slaat nergens op. Wij zijn geen kleine volk en andere blabla.. onzin. Wij zijn een groot volk met een geweldige traditie maar ook met veel tekortkomingen, net zoals alle andere volkeren ter wereld.
Wat we niet gehad hebben is wat “n” overkomen is. Misschien zijn het er duizenden die dit doen. Maar dat maakt het niet goed. Zowel “n” als ook de andere vrouw in Kosovo zijn slachtoffers van een leugenaar, iemand die onfatsoenlijk is en alleen aan zichzelf denkt. Dit kun jij en ook niemand anders goedpraten. Zeker niet namens het albanese/kosovaarse volk.
Ja, “n” heeft gelukkig twee gezonde kinderen en mag er gelukkig mee zijn. Maar wat gaat “n” aan haar kinderen vertellen als ze over “waar is papa?” beginnen? Zijn deze kinderen gelukkig? Voelen ze zich albanees, nederlands of doodgewoon ongelukkig omdat hun vader hun blijkbaar niet goed genoeg vond!!!
Nu mag je mij ook uitschelden, maar geloof me je gaat je niet beter door voelen. Bedenk gewoon als iets dergelijks jou of je zus of iemand die je goed kent dit zou overkomen. Vind je het dan ook goed?
Fatsoen hoort bij een persoon, geen fatsoen ook, niet bij een volk.