Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

2 de vrouw met kinderen kosovo

  • n

    ik heb al 13 jaar relatie met een albenees. hij heeft met mij zijn verblijfsvergunning nederland. hij is veel in kosovo, hij heeft 2 dochters 10 en 9 jaar.met mij. zijn familie in nederland kwam wekelijks over de vloer. tot 3 jaar terug plotseling niets meer met ons te maken wilde hebben. nu was net het contact herstelt,ze wilde weer contact.ik begreep dat de broers allemaal ruzie hadden met de vader van mijn kinderen.waarom wist ik niet,. maar nichtjes en neefjes zagen en logeren weer over en weer. toen zag ik de belasting papieren,daar stonden 2 kinderen in kosovo op. om lang verhaal kort te maken hij heeft daar ook een relatie met 2 zoons 4 en 2 jaar.dus ben hem al jaren aan het delen ,zonder dat ik wist.ook zijn familie nooit vertelt.nu begrijp ik dat wij nooit meeer kosovo konden.ben er geweest.omdat ik nu het weet en de kinderen,wil de enigste broer met gezin geen contacht, bang denk ik dat zijn kinderen, het te horen krijgen.mijn kinderen zijn door die fout alles kwijt. familie etc. ik kan met de kinderen niet naar kosovo omdat zij en de familie van niks weten en hij niet wil vertellen,uit angst haar familie.en omdat zielig vindt wat hij haar ook heeht aan ge daan.de famlie kosovo houd zijn mond uit schaamte. dus zij is daar volledig op genomen .en wij zijn aan de kant geschoven voor zijn fout.nu mag de vader van mijn kinderen delen,en mijn kinderen moeten op groeien zonder de familie van vader en kunnen hun broertjes niet zien.wij zitten in nederland met de vader van mijn kinderen als in nederland is,onze toekomst is kopot wonen in kosovo.ik heb geen familie,dusik kan de kinderen een lieve moeder geven, en af en toe hun vader.hoe het nu verder moet weet niet meer.zijn famielie nederland wil niks meer met hem , en kosovo heeft hij ze wel ,omdat zij niet mag weten. dus heeft ons nog alleen nederland het is dus gewoon kwestie van tijd en hij blijft daar.hij kan niet tusssen 2 gezinnen pedelen. en omdat zij daar zit , en hij weet dat haar familie het hem moeilijk kan maken.zal hij ondanks dat hij meer van mij houd voor haar kiezen denk ik zo. wij boeten nu al voor zijn fout.weet het nu 5 dagen en ben radeloos wat moet ik doen ik hou heel veel van hem en wil hem niet kwijt

  • venera

    ja ik vil vell helpen als ie imel adres notirt gs venera

  • rosa

    Beste N ,

    Alle eerst will ik vragen of je getrouwd ben met deze man of niet??

    Als tweede hoe kan je in godsnaam zeggen dat hij meer van jou houd als hij moedwillig een andere vrouw in kosovo heeft en 2 kinderen. Je schrijft dat hij tussen 2 familie moet peddelen omdat zijn 2de vrouw haar familie hem moeilijk kan maken. Sorry maar hij wist waar aan hij begond toen hij een tweee vrouw nam.

    En ik vind het heel erg voor jou en je kinderen maar als jij 13 jaar een relatie heb met een man en hij trouwd niet met je dan moet je toch zelf begrijpen dat er mee achter zit. En misschien moet je je verhaal nog een keer door lezen. maar uit jou verhaal begrijp dat zijn familie haar meer accepteerd dan jou en je maakt je zelf nu wijs dat het door je man komt maar de contacten tussen jullie en de familie was ook all niet goed.

    Ook snap ik niet hoe jij 13 jaar met een man bent en hij naar kosovo gaat en jij en zelf zijn dochter nooit mee kondemn en dat jij dit niet raar vond.

    Maar ik snap echt niet hoe jij durf te zeggen dat hij meer van jou houd terwijl een 2de vrouw heft en 2 kinderen en loppt all meer dan 4 jaar met je te spelen en dan zeg jij ondanks dat hij meer van mijn houd.

    Nog sorry maar word wakker want hij heeft je gwoon gebruikt!!!

    Ik snap dat dit moeilijk is om te horen en dat je hem niet kwijt wil maar luister je bent NIEMAND HOND!! EN LAAT JE NIET ZO MISBRUIKEN EN HELEMAAL NIET JE DOCHTERS!!!!!! Geloof me je vind echt wel iemand die je op handen draagt maar dat is deze man niet. Denk goed na want hoe dan ook hij gaat dat meisje in kosovo niet laten dan kan hij niet door familie and ander tradities.

  • Fitim

    Beste Rosa,

    Wel of niet verlaten van je vrouw in Kosovo heeft niets met tradities te maken. Het is nooit Albanese traditie geweest om een vrouw in Kosovo en een in Nederland te hebben. Ook is het nooit traditie geweest om kinderen hier en daar te hebben en ze apart van elkaar groot te brengen.

    Deze man is een van de vele harteloze idioten die tegenwoordig overal in het westen te vinden zijn. Mensen zonder een hart op de juiste plek. Ze liegen, bedriegen en maken anderen ongelofelijk verdrietig. Ze maken levens kapot. Alleen maar om een vergunning of een paspoort in het westen te krijgen. Ik hoop dat de nieuwe minister van Integratie dergelijke praktijken aanpakt. deze man dient wat mij betreft direct alles in te leveren en een eenrichtings ticket richting Kosovo te krijgen. Samen met al die anderen die dit doen, ongeacht de nationaliteit.

    Jou adviezen begrijp ik zeker, maar je doet net of “n” iets verkeerds heeft gedaan door goedgelovig te zijn, door van deze man te houden en ook door de ogen dicht te houden voor iets wat ze waarschijnlijk al lang vermoedde. “n” vecht voor haar gezin. Deze man duidelijk niet. Hij verdient 'n" niet en ook hun kinderen niet.

    “n” ik wens je veel sterkte, neem afscheid van deze man. Hij verdient jullie duidelijk niet.

  • Rosa

    Best Fitim,

    Ik ben half albanees en miin vader en moeder zijn nog steeds bij elkaar. Zij is afrikaans en mijn vader Kosovonaars ik weet dus wel genoeg over de tradities!!

    Maar blijkbaar heb ik mijn bericht niet goed geschreven want met de tradities bedoelde ik niet dat het normaal is om 2 vrouwen in 2 verschillende landen te hebben. DAT STAAT LOS VAN ONZE TRADITIES!! Maar ik denk dat de kans dat hij terug naar zijn nederlandse vrouw gaat heel klein is door vele tradities kan hij eigenlijk niet het meisje in kosovo laten.

    De eer van zijn familie heeft hij kopot gemaakt en de eer van het meisje in kosovo.

    En dan spijt het mij zeer als ik heel grove over kwam van dat is zeker niet de bedoelen maar ik vind dat hij “n” helemaal niet waard is zij loopt te vechten terwijl hij dood leuk een ander gezin sticht. Sorry maar dat klopt gewoon niet.

    Ik ken “n” niet persoonlijk maar dit verdient ze zeker niet

  • xhevahire

    Beste Rosa en Fitim,

    Ik weet niet hoe oud jou vader is Rosa of waar (welke dorpje komt hij vandaan), maar ik kan jou zeggen dat die tradities zijn allang dood, behalve in wat verre dordjes. Als hij wil bij nederlandse vriendin blijfen, kan hij zeker dat doen, net als heel veel anderen die hebben dat gedaan.

    Voor Fitim,

    Je lijkt goed geintegreert te zijn, alleen vraag ik jou, hoe ben je tot jou verblijfsberguning gekomen, met nederlandse vriendin, met leugens of “dankbaar”oorlog in Kosovo?

    Ik denk dat je hebt helemaal geen recht om iemaand te oordelen zonder dat je hem kent.

    En waroom heeft hij in godsnaam leven van deze nederlandse vrouw verwoest, hij heeft haar 2 kinderen geschonken, en dat noem ik een zeggen, zeker geen verwoesting. Ben zelf gescheiden van albaneze man, ik heb 2 kinderen, en ik dank God elke dag daarvoor,

    groeten,

  • Rosa

    Beste xhevahire

    Als ik jou reactie zo lees lijkt het of jij denkt dat ik er vanuit ga dat haar man dit heeft gedaan omdat hij uit kosovo komt. Of omdat hij albanees is. Ik weet niet zeker of je dit bedoelt maar als je dat denk heb je het mis. Want het feit dat hij zoiets laag heeft gedaan staat daar lost. Dat is gewoon 1 man en niet alle albanezen mannen.

    Mijn vader komt uit pristina uit de buurt Ulpiania en ik vind het altijd zo schijnheilig wanneer er word gezegd de tradities alang dood. DIT IS HET ZEKER NIET. Maar goed ik ga daar niet over discusseren want dit is een onderwerp wat altijd ontkend word. Net als er geen eerwraak meer voor komet en nog meer maar ok.

    En mijn hoef je echt niet te vertellen dat als hij wilt kan hij bij zijn nederlandse vriend blijven. Mijn vader en moeder zijn 25 jaar getrouwd en mijn moeder is een negerin. Dit werd ook niet zo makkelijk accepteerd en nu nog steeds zijn er albanezen en natuurlijk andere mensen die dit niet accepteren. Maar mijn vader wilden bij mijn moeder zijn en dat zijn ze nog!! Zo ken ik nog meer albanezen die met iemand van een ander ras dan albanees zijn getrouwd .

    Maar ik denk en ken natuurlijk niet het hele verhaal maar deze man verdiend zijn nederlandse vriendin niet en ook niet zijn kosovose vrouw. Ik word gewoon boos omdat ik in haar verhaal kan lezen dat zij haar hart echt aan deze man heeft gegeven en haar gewoon bespeeld heeft. En dat meisje in kosovo weet misschien ook van niets.

    Sorry maar dit soort mannen zijn gewoon tuig van de eerste richel

    groetjes

    Shipe-Mahndisa Rosa Gashi

  • xhevahire

    Beste Rosa,

    Volgens mij heb je mij niet zo goed bekrepen wat ik bedoelde met onze traditie, ik probeer nog een keer.

    Het is heel jammer dat onze traditie wordt vergeten, omdat dat was belangrijkste pilaar voor onze volk, traditie heeft onze volk in leven behoud. Onze volk is klein in Balkan, wij leven tussen vijandige landen, die alles willen onze land hebben, en als wij gaan met allerlei rassen en volken trouwen, dan over 100 jaar (kan geburen) dat wij bestaan niet meer als volk.

    Wij zijn niet kosmopolitische land als Amerika, die iederen die binnen komt noemt zichzelf americaan.

    Jouw vader is kosovaar, moeder afrikaans, en wat is jouw identiteit beste Roos (Shqipe), voel jij nederlandse, afrikanse of albaneze?. Jij voelt mischien een beetja albanees, maar jouw kinderen zullen dat steeds minder voelen.

    En wat betreft die jonge man (met 2 vrouwen en 2 paar kids), oh hij is zeker niet de enige, er zijn duizenden jonge albanezen die zijn getrouwt meet allerlei buitenlandse vrouwen om eigen “kontje te redden”, heeeel weinig hebben dat uit liefde gedan, en ja er kan geburen dat in dat soort relatie worden kinderen geboren.

    Maar ik vind een beetje vreemd dat jullie hebben veel minder medelijden met die jonge kosovarse vrouw die zonder iets te weten is getrouwd met dat man, nederlandse vrouwen hebben hier (bijna) alles en krijgen hulp van regering en familie, kosovarse vrouwen hebben dat zeker niet.

    met vriendelijke groet,

  • Rosa

    Beste xhevahire

    Mijn naam is niet Roos en de einge reden dat ik Shqipe verkeerd schreven is vanwage mijn toetsenbord maar goed.

    Uit je bericht kan ik 1 ding uitmaken en dat is dat je een vieze rasict bent maar goed!! Sorry maar ik voel mij albanees en ook afrikaans en nee ik voel mij niet nederlands!! En ik ben verloofd met een albanees. En ik weet niet waar jij naar toe wilt met je ziek verhaaltje maar dat is een heel ander onderwerp!!!

    ''Onze volk is klein in Balkan, wij leven tussen vijandige landen, die alles willen onze land hebben, en als wij gaan met allerlei rassen en volken trouwen, dan over 100 jaar (kan geburen) dat wij bestaan niet meer als volk. '' Nou een 2de Slobodan Milošević in the making!! 2de hitler. En weet je blijf nog meer ziek dingen hier posten van mij krijg je niet eens een reactie. Bah jij bent het type waardoor ik mij ga schamen dat ik albanees bloed in me heb. WAGELIJKE FIGUUR DAT JE ER BENT

    Mischien moet je een curus nederlands volgen in begrijpend lezen. Want in mijn bericht maak ik mijn wel degelijk zorgen om dat kosovose meisje maar goed. Ohh en nu spoor je albanezen mannen aan om dit met nederlandse vrouwen te doen om dat ze hulp krijgen van de regering? Raar mens ben jij!!

  • xhevahire

    He he Roos, waroom word je boos?, Mijn verhaal is niet ziek, helemaal gezond, maar wat weet jij over.

    Albaneez en afrikaans, sorry maar ik hoor voor“first time”, dit soort verhal. En ja, volgens mij heb je geen druppel albanese bloed in jouw licham, en mijn nederlands is goed hoor, voor 10 jaar leven in nederland, vind ik prima.

    En echte albanezen schamen zeker niet van mijn “verhaal”.

    En voor mij hoef je helemaal niet meer te schrijfen, vind ik prima zo